Верховна Рада ввела екологічний податок на утилізацію імпортованих транспортних засобів.
Відповідно до законопроекту, податком обкладаються імпортери транспортних засобів, а також їх виробники. Сума податку визначається як добуток податкової ставки і коефіцієнта.
Розмір екологічного податку, що підлягає сплаті по конкретному транспортному засобу, розраховується, виходячи зі ставок і коефіцієнтів для кожного виду транспортного засобу, об'єму двигуна, року випуску, маси та інших характеристик.
Для легкових автомобілів встановлено ставку 5,5 тис. гривень і коефіцієнти 0,86-5,5 для нових і 5,3-35,01 для б / у авто в залежності від об'єму двигуна.
Для автобусів встановлено ставку 38 тис. гривень і коефіцієнти 0,6-2 для нових і 1-5,2 для б / в автобусів залежно від об'єму двигуна.
Для вантажних автомобілів - ставка 38 тис. гривень і коефіцієнти 0,5-2,9 для нових і 0,88-11,8 для б / в вантажівок залежно від маси автомобіля.
Для вантажівок масою більше 50 тонн у митному режимі тимчасового ввезення із країн з наявністю аналогічного податку (збору) коефіцієнт становить 0,25.
Для самоскидів і спецавтомобілів передбачені свої коефіцієнти при ставці в 38 тис. гривень.
Звільняються від утилізаційного податку:
ті, хто бере на себе зобов'язання забезпечити утилізацію автомобілів і включений до відповідного реєстру;
особи, які ввозять транспортні засоби, що належать дипломатичним установам і міжнародним організаціям;
раніше вивезені з України транспортні засоби;
відреставровані авто старше 30 років (не для комерційних пасажирських і вантажних перевезень);
нерезиденти, які тимчасово ввозять в Україну авто для особистого користування, а також транзитери.
При цьому якщо ввозять в Україну авто особи з вищенаведеного переліку звільнених від податку продають даний транспортний засіб, то утилізаційний податок сплачує покупець.
Інший законопроект, № 0936, за який проголосували 233 депутати, передбачає визначення вимог до утилізації автомобілів і до виробників, які беруть на себе зобов'язання забезпечити дану утилізацію.
Зокрема такий виробник повинен здійснювати кузовну зварювання і фарбування автомобілів, за свій рахунок забезпечити організацію пунктів прийому утилізованих авто на території кожної області, Криму, Києва та Севастополя і при цьому у всіх містах з населенням більше 100 тис. чоловік.
Відповідно до закону, вітчизняні виробники автомобілів, що мають повний цикл виробництва, зможуть проводити утилізацію самостійно. 3 вересня Кабінет Міністрів зобов'язав імпортерів російських автомобілів і автобусів забезпечити їх утилізацію, не уточнивши механізм реалізації зобов'язань.
Крім того, уряд має намір остаточно ліквідувати схему ухилення від сплати акцизного збору з автотранспорту, коли машини ввозять в країну як вантажні, а потім переоформляють як пасажирські.
Українська ініціатива запровадити утилізаційний збір на імпортні автомобілі була негативно сприйнята у Євросоюзі.
За матеріалами ЗМІ